Artykuł partnera.

Dynamiczny rozwój branży e-commerce został tylko przyspieszony przez pandemię. Konsumenci coraz częściej kupują w Internecie, ponieważ w ten sposób za pomocą kilku kliknięć mogą zdobyć wiele potrzebnych produktów (często niedostępnych w sklepach stacjonarnych) o wiele wygodniej, a do tego z reguły też znacznie taniej. Przedsiębiorcy muszą jednak sprostać wymaganiom rosnącej liczby klientów, dbając o swoją konkurencyjność. Podpowiadamy, jak zwiększyć wydajność e-sklepu!

Jakie wyzwania stoją przed przedsiębiorcami branży e-commerce?

Liczne badania wykazują, że konsumenci coraz częściej kupują w Sieci. Z roku na rok rośnie liczba aktywnych e-klientów, dlatego sklepy internetowe muszą być przygotowane na to, by ich obsłużyć. Do tego muszą być w stanie sprostać wygórowanym wymaganiom – obsługa powinna błyskawicznie odpowiadać na pytania, a realizacja zamówienia i jego dostawa również powinny odbywać się w krótkim czasie. Współcześni użytkownicy przyzwyczaili się już do tego, że są obsługiwani w szybki, ale w pełni profesjonalny sposób.

Każda niedogodność podczas zakupów w Internecie zwiększa współczynnik odrzucenia. Gdy klient np. nie otrzyma odpowiedzi na pytanie co do oglądanego produktu, może w każdej chwili zamknąć przeglądaną stronę i udać się do konkurencji. W ten sposób traci się nie tylko szansę na jedną transakcję, ale wiele innych konwersji w przyszłości. Konsumenci lubią wracać do sprawdzonych sklepów, a także często polecają je innym, zostawiają pozytywne opinie itp.

Przedsiębiorcy e-commerce rywalizują o klientów oferując im nie tylko korzystne promocje, ale też pełne wsparcie ze strony obsługi, ekspresowe dostawy (tego samego dnia czy nawet w ciągu kilku godzin), inserty do paczek itp. Największymi ograniczeniami podczas zakupów tego typu są jednak brak opcji obejrzenia/dotknięcia towaru i dopytania o jego szczegółowe parametry oraz brak możliwości natychmiastowego otrzymania produktu. Właściciele sklepów internetowych starają się na różne sposoby minimalizować te niedogodności, by zachęcić konsumentów do zakupu. Bardzo pomocna okazuje się być oczywiście nowoczesna technologia.

Jakie usprawnienia warto wprowadzić w sklepie internetowym?

W celu zwiększenia wydajności sklepu internetowego można zatrudnić po prostu dodatkowych pracowników do magazynu oraz działu Obsługi Klienta. W ten sposób da się znacznie skrócić czas odpowiedzi na zapytania i realizacji zamówień. Takie rozwiązanie jest jednak dość kosztowne, przez co nie każdy przedsiębiorca może sobie na nie pozwolić. Do tego wymaga dużego zaangażowania, związanego m.in. z procesem rekrutacji.

Coraz więcej firm korzysta z outsourcingu, zarówno w zakresie magazynu/logistyki, jak i obsługi sklepu. Usługi tego typu stanowią cenne wsparcie, ale mają też swoje słabsze strony. Do tego warto wiedzieć, że istnieją jeszcze wygodniejsze i tańsze opcje.

W ostatnich latach dużym powodzeniem cieszą się narzędzia IT wykorzystujące sztuczną inteligencję. Dzięki postępującej automatyzacji można w znacznym stopniu wyręczać pracowników kontaktujących się z klientami, a także obsługę kompletującą i pakującą zamówienie. Zaawansowane systemy są już uznawane za standard w magazynach, ale zaczynają wkraczać również na inne obszary.

W sklepach internetowych coraz częściej zauważa się już chatboty, które są w stanie odpowiedzieć na proste pytania i w razie potrzeby łączą użytkownika z konsultantem. Według badań internauci preferują zakupy za pośrednictwem urządzeń mobilnych, a do tego reprezentanci młodszych pokoleń przyzwyczajeni do komunikatorów tekstowych zdecydowanie wolą komunikację pisemną niż telefoniczną.

Jakie korzyści daje korzystanie z inteligentnego chatbota?

Chatbot w znacznym stopniu odciąża pracowników i zwalnia z konieczności zatrudniania dodatkowej obsługi. Działa przez 24/h na dobę, nie męczy się, nie trzeba go utrzymywać itp. Ważne jest jednak to, by wybrać możliwie „najinteligentniejszy” wariant, wykorzystujący m.in. uczenie maszynowe czy zaawansowane przetwarzanie języka.

Dotychczas większość chatbotów była w stanie jedynie przekazać odpowiedź na proste pytanie, wykorzystując gotowe schematy blokowe. Wkrótce na rynku ma pojawić się jednak polski system issueCheck, czyli narzędzie nowej generacji – wirtualny asystent odpowiadający na trudniejsze pytania, polecający produkty i prowadzący swobodną konwersację. Ponieważ na bieżąco się uczy, będzie w stanie wesprzeć klientów niemalże tak dobrze, jak pracownik.

System issueCheck może z powodzeniem pomagać rozwiązywać najbardziej palące problemy oraz obsługiwać setki użytkowników w okresach największej sprzedaży, zachęcając ich do pozostania na stronie i złożenia zamówienia. W tym czasie można skupić się na ważniejszych zagadnieniach, związanych z rozwojem sklepu oraz strategiach zwiększenia poziomu sprzedaży. Przeciążona, rozkojarzona załoga przykłada się do tego, że firma osiąga gorsze wyniki. Warto więc zainwestować w nowoczesne wsparcie, które pozwala oszczędzać czas, siły i pieniądze, przynosząc wymierne korzyści.

Więcej informacji o issueCheck znajdziesz na stronie: https://issuecheck.pl/.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.